Aankomst in Koeweit - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Jacqueline Dooren - WaarBenJij.nu Aankomst in Koeweit - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Jacqueline Dooren - WaarBenJij.nu

Aankomst in Koeweit

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 Februari 2012 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,
Dinsdag 31 januari vertrok ik richting Koeweit en ik ben nu dus alweer een paar dagen hier. Ik ben inmiddels een klein beetje gewend, dus bij deze een eerste verhaal!

Eerst nog even een korte uitleg van wat ik hier doe: 5 maanden stagelopen op de politieke afdeling van de Nederlandse ambassade in Koeweit. Ik schrijf mijn afstudeeronderzoek over de protesten die in februari 2011 uitbraken in Bahrein. Daar is alleen geen ambassade, dus loop ik hier stage. Maar als het goed is ga ik nog wel naar Bahrein! Verder help ik ook met algemene ambassade taken zoals nieuws updates en kleine verslagen. Dat vind ik ook heel leuk want ik wil graag leren wat een ambassade nou precies doet en of ik er eventueel wil gaan werken!

De vlucht ging heel voorspoedig, geen vertraging, en vanaf Londen had ik 3 stoelen voor mezelf dus ik heb zelfs nog een paar uurtjes lekker kunnen slapen! Op het vliegveld in Koeweit werd ik opgewacht door iemand van de ambassade, echt heel fijn, hij bracht me naar de ambassade. In mijn vlieg-kloffie maakte ik alvast kennis met wat collega's en toen mocht ik nog even gaan rusten in mijn kamer. Kamers. Appartement. Het is luxe!! Stiekem wel heel fijn, ik voel me er al helemaal thuis (vooral op de plofbank!). Het is ingericht zodat er 2 stagiair(e)s kunnen verblijven, en er komt binnenkort ook inderdaad nog een stagiair(e?) dus dat is wel leuk.

Verder heb ik op de ambassade wat kennismakingsgesprekjes gehad en heb ik de kranten doorgelezen. Bleek dat er meteen verkiezingen waren afgelopen donderdag, en dat er daarvoor ook nog wat kleine opstootjes waren. Wist ik helemaal niet! Maar goed, het zijn de 4e verkiezingen sinds 2006, dus het wisselt hier nogal eens. Wel boeiend. Mijn collega's zijn super aardig, heel ontspannen, dus dat is heel fijn.

Ik heb hier weekend op vrijdag en zaterdag, dat is wel even gek denk ik, maar voor nu was het fijn, lekker snel weekend! Gisteren ben ik naar een grote markt geweest en vandaag naar het centrum van de stad. Het is eigenlijk best rustig hier! Sowieso lopen er heel weinig mensen, iedereen heeft een (dikke) auto. En ik word bijna niet aangesproken, dat had ik wel gedacht! Oja en de taxi's zijn zelfs eerlijk! Was wel grappig, er werd gezegd en geschreven dat je met de meter moet werken, anders word je natuurlijk vet opgelicht. Ik gister 4 taxi's voorbij laten gaan omdat ze dat niet wilden doen. Bleek later dat het met de meter evenveel was als wat die andere chauffeurs ook zeiden! Dus ze zijn hier gewoon eerlijk! :O
Verder zijn het grote huizen hier, of flats, of wolkenkrabbers. En het is ook groener dan ik dacht, er staan veel palmbomen (wel gepland denk ik) en nog wat andere begroeiing.

Het eten bevalt ook goed tot nu toe. Ik heb elke dag thuis gekookt, op een kilometer afstand zit een hele grote supermarkt. Daar was ik de eerste keer trouwens heen gegaan met de chauffeur van de ambassadeur, hij deed alles voor me, echt bizar. Maar nu mag ik het gelukkig zelf doen. Vanmiddag heb ik met heerlijke kebab geluncht, kreeg er 2 hele grote broden bij en veel sla, dus ik zal geen honger lijden ;) Maar de prijzen liggen wel redelijk hoog hier.

Oja het tijdsverschil is 2 uur, het is hier 2 uur later dan in Nederland.

Ik ben benieuwd hoe het me verder zal vergaan, met m'n werk, en met mensen leren kennen hier, en dingen doen. De eerste indrukken zijn in ieder geval goed!

groetjes Jacqueline

  • 04 Februari 2012 - 13:58

    Roos:

    Ha meissie,

    Wat fijn dat je reis en aankomst goed verlopen zijn! :-) onwijs leuk om te lezen hoe het je vergaat. hier verder alles goed.

    Liefs, ook van Sjoerd,

    Roos

  • 04 Februari 2012 - 13:58

    Roos:

    Ha meissie,

    Wat fijn dat je reis en aankomst goed verlopen zijn! :-) onwijs leuk om te lezen hoe het je vergaat. hier verder alles goed.

    Liefs, ook van Sjoerd,

    Roos

  • 04 Februari 2012 - 14:43

    Eefje:

    Klinkt alsof je daar een goede tijd gaat hebben! Geniet ervan, en succes in je eerste werkweek!
    xx Eefje

  • 04 Februari 2012 - 16:41

    Joost Clemens:

    Heey Jacqueline,

    Je voelt je al goed op je plek als ik het zo lees. Een goed begin is het halve werk, ik weet zeker dat je het er supergoed naar je zin zult hebben. Leuk verhaal weer, je komt niet om vd honger en nog aardige leuke mensen om je heen ook, wat wil je nog meer. Omgeving is zeker niks te klagen zeg, beste gebouwen en t ziet er allemaal mooi uit. Goed uit te houden. Heel veel succes komende periode, leuk nieuws dat de indrukken nu al helemaal goed zijn. Goed bezig.

  • 04 Februari 2012 - 17:27

    Oma:

    Verrast om iets van jou te horen. Wel heel leuk! Uit de foto's maak ik op dat het behoorlijk westers is al ik zag ook vrouwen in moslim kledij. Groetjes van oma

  • 05 Februari 2012 - 11:44

    Angela :

    Zjak! Goed om van je te horen! Mooi dat de eerste dagen goed verlopen zijn. Hoe is het daar met de warmte? Nog te doen? En geen hoofddoek op? Succes daar!! Hier ook alles fijn en organisatie zeer hoopgevend, ik hou je op de hoogte!!

  • 05 Februari 2012 - 12:15

    Anne-Marie:

    Goede start gemaakt Jacqueline!
    Groetjes van ons.

  • 05 Februari 2012 - 19:34

    Petra:

    Heey Jacq, fijn dat het er goed te doen is. Klinkt als een lekker appartementje inderdaad, hopelijk is de stagair die erbij komt ook relaxed. Succes met het werk! xx

  • 07 Februari 2012 - 10:12

    Milene:

    Hoi Jacq! Jeetje wat klinkt dat gaaf zeg! Lijkt me erg indrukwekkend allemaal! Leuke foto's ook. En als echte Hollander moet ik natuurlijk ook even commentaar geven over het weer; ben jaloers op die zon! Hoe warm is het daar? Hier nog steeds heel koud brrr...
    Nou ik wacht je volgende verslagje af.
    Groetjes en succes! Milene.
    P.s. Lowlands kaartjes halen is niet gelukt, wist je dat al? Dus we gaan niet :-(

  • 08 Februari 2012 - 14:13

    Vicky:

    Hee Jacq! Móóie foto's! En lekker weer zo te zien :D. Fijn dat het je zo goed bevalt tot nu toe. Heb je ook je eigen werkplek op de ambassade? Hoop dat de eerste contacten nog steeds goed verlopen!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Hier vind je verslagen van mijn reizen naar de Balkan, India en China, en de Arabische Golf.

Actief sinds 14 Jan. 2010
Verslag gelezen: 2206
Totaal aantal bezoekers 74798

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 24 Maart 2015

Australië

26 April 2014 - 10 Mei 2014

Tunesische bruiloft

24 November 2012 - 09 December 2012

Klimaattop Qatar

31 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Arabische Golf

18 Februari 2010 - 12 Augustus 2010

Jacqueline op weg naar Tibet!

01 Mei 2008 - 15 Oktober 2008

OFN uitwisseling met Kosovo en Servie

Landen bezocht: